↩
Inventory
inventario1

1.What do you do? – Class with Andrés Duque.
Commentary on Hito Steyerl’s response
anytime she is asked about what she does:
1a. Mov files
1b .jpeg files
1c .gif files

2.Permanent change is our only reality – Boris Groys: In The Flow

3.Distant and just images – Class with Javier Rebollo The Poet Pierre Reverdy // The Image (1918) – Godard also uses it.

4.What I am interested in about cinema is the spectators. – Class with Alberto Cabrera. He said: What I am interested in about cinema are ideas

5.The image that survives the work of destruction is the image of the destruction. (Malevich) Boris Groys: In The Flow

6.Go and stop the progress. (Malevich) Boris Groys: In The Flow

7.FIORUCCI MADE ME HARDCORD: Mark Leckey’s video title in 1999.

8.
Crowd
Repetition
Propaganda
Industrial
Poetry
Word
Less is more
Cinematographic
Film
(features of a paper)

Capricorn cinema
capricorn cinema
capricorn cinema
anthropocornio cinema
antricornio cinema
anthropocornio cinema
canthropophagiaforni
fimicanthropopha
filmicanthropophagy
10. The image is no longer David Bowie

11. X = XL The projection of the dimensions constitutes an index of the attitude towards both the image and oneself. – Harun Farocki – Distrust the Images

12.Vomit

13.Subtitles

14.
Being paper
Being cardboard
Being film
Being a city
Being subtitle
What is it today?

15. Crowd

16. Black – (space)

17. Black – (space)

18. Fluorescent pink – Screen

19. LIMA IS THE PLACE FOR ME- Disco ‘London Is The Place for Me’ Calypso, Kwela, Highlife and Jazz from Young Black London.

20. The Definition of Place – Gordon Matta-Clark, Book of the Reina Sofia Museum.

21.
Filming in 8mm
Parsing
Making violence
Make books from copied lines, such as cinema quotes
Make real drawings
To be as R & G, as H, as H, as A, as M, as M, as P
Make something pornographic as Antonio
Make a cardboard
Make posters
(Things to be an artist)

22. The shot/reverse in cinema is the spectators.

23. Violence in Lima, Madrid, Junín

1b, 1c, 4,8,9,10,12,13,14,15,16,17,18,19,21,22,23- Marisabel Arias

PROCESS TEXT
FILMIC ANTHROPOPHAGY

En Madrid me siento bamba (1) y entiendo que Lima es bamba. Ahora entiendo la colonización, pero también entiendo qué queremos ser. Si Madrid, como ciudad es progreso comparado a Lima, entonces no hay progreso. Solo hay algo más cerca al consumo.
¿Qué hace usted?
Hago carteles con palabras cortas que he escuchado y han retumbado en mi cabeza como pistas hacia alguna clarividencia sobre el cine, alguna palabra que me haga entender por qué el cine actúa como una explosión en la mente.
¿Cómo me como Madrid y vomito Lima? ¿Cómo me como el cine y vomito?
Antropofagia fílmica está construido desde una serie de frases, de subtítulos copiados, inventados, leídos y digeridos, a partir de ideas sobre los espectadores y el cine.
Opto por invertir la pantalla; es decir, el empoderamiento de la imagen por la multitud. En vez de que ésta nos coma, comérnosla, de manera que ahora sea la pantalla la que nos mire. Pensar ese acto de apropiación del espectador como resistencia, como emancipación de la imagen.
Propongo pensar nuestra posición de espectadores no como consumidores si no como agentes activos, devoradores de imágenes. No como una masa alienada, sino como una multitud capaz de empoderarse. La forma que toma este trabajo es el texto. Pensar el cine no desde las imágenes sino desde el pensamiento sobre ellas. (2)
1.Producto que ha sido falsificado o no es original.
2.Empecé a digerir todo esto en octubre de 2016 -17 mientras cursaba un master de cine experimental en Madrid.

inventario2inventario3
Karaoke Bowie, 2017
China is the place for me, 2017
inventario4
Ming mapping for Filmic Anthropophagy, 2017